Szukaj
Close this search box.

Marketing szeptany – co to jest i jak działa?

Czy słyszałeś kiedyś o marketingu szeptanym? To technika marketingowa, która polega na rozpowszechnianiu informacji o produkcie lub usłudze za pomocą „szeptów” lub poleceń. W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, w którym korzysta się z reklam, marketing szeptany opiera się na rekomendacjach znajomych, rodziny i innych osób, które już korzystały z danego produktu lub usługi.

Jak działa marketing szeptany?

Marketing szeptany polega na wykorzystaniu istniejących relacji między ludźmi. Klienci, którzy są zadowoleni z produktu lub usługi, zaczynają mówić o nim swoim znajomym, rodzinie i innym osobom. Te osoby z kolei mogą przekazać informacje dalej, co prowadzi do rozpowszechniania informacji o produkcie lub usłudze.

Główną zaletą marketingu szeptanego jest to, że ludzie bardziej ufają rekomendacjom swoich znajomych niż reklamom. Ponadto, marketing szeptany jest zwykle tańszy niż tradycyjny marketing, ponieważ nie wymaga wykorzystania drogich mediów.

Jak można wykorzystać marketing szeptany w swojej firmie?

Istnieje wiele sposobów na wykorzystanie marketingu szeptanego w swojej firmie. Jednym z najprostszych sposobów jest stworzenie programu poleceń, w którym klienci, którzy polecają produkt lub usługę swoim znajomym, otrzymują nagrody lub zniżki.

Innym sposobem jest wykorzystanie mediów społecznościowych do promowania swojego produktu lub usługi. Możesz poprosić swoich klientów o udostępnienie informacji o Twoim produkcie lub usłudze na swoich profilach społecznościowych.

Podsumowanie

Marketing szeptany to technika marketingowa, która polega na rozpowszechnianiu informacji o produkcie lub usłudze za pomocą „szeptów” lub poleceń. Działa ona na zasadzie wykorzystania istniejących relacji między ludźmi. Główną zaletą marketingu szeptanego jest to, że ludzie bardziej ufają rekomendacjom swoich znajomych niż reklamom. Istnieje wiele sposobów na wykorzystanie marketingu szeptanego w swojej firmie, w tym tworzenie programów poleceń i wykorzystanie mediów społecznościowych.

Może zainteresować Cię również:

  1.  

Czytaj więcej

Jakie są zalety i wady reklamowania się na Houzz?

Houzz to platforma internetowa, która umożliwia projektantom wnętrz, architektom i właścicielom domów prezentowanie swoich projektów, inspiracji oraz produktów. Czy warto reklamować się na Houzz? Jakie są zalety i wady korzystania z tej platformy? Zalety reklamowania się na Houzz Duża liczba

Czytaj więcej »

Jakie są trendy w content marketingu?

Content marketing to dziedzina, która stale się rozwija. W ciągu ostatnich kilku lat wiele się zmieniło, a co roku pojawiają się nowe trendy. W dzisiejszym artykule przedstawimy najważniejsze z nich. Personalizacja Personalizacja to kluczowy element content marketingu. Klienci oczekują, że

Czytaj więcej »
Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek
Dostosuj zgody na pliki cookie
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek